Isključuje li vjera ljudska prava

Početna stranica » Ljudska prava » Međunarodna konferencija o ženama u filmskoj industriji

Međunarodna konferencija o ženama u filmskoj industriji

Izvor: https://www.tportal.hr/kultura/clanak/medunarodna-konferencija-o-zenama-u-filmskoj- industriji-20190217

Autor: N. Sa. / Hina
Zadnja izmjena 17.02.2019 10:58

Sa ciljem poticanja razgovora o ulozi i položaju žena u filmskoj industriji kojom tradicionalno dominiraju muškarci, 21. i 22. veljače u Zagrebu će se održati dvodnevna međunarodna konferencija, koja će obuhvatiti brojne teme poput vidljivosti filmskih stvarateljica, njihove zastupljenosti, ravnopravnosti, sadržaje vezane uz autorska prava, osobitosti u radu

 

U organizaciji Društva hrvatskih filmskih redatelja, konferencija će u zagrebačkom Muzeju Mimara i prostorima tog društva ugostiti istaknute predstavnice domaće i svjetske audiovizualne industrije, među ostalima, Pauline Durand Vialle, izvršnu direktoricu FERA-e i Kristinu Börjeson, predstavnicu Švedske u Eurimagesu, producenticu Biancu Oanu, francusku novinarku Véronique Le Bris glumice Mirjanu Karanović i Nedu Arnerić.

Priredit će se niz događanja, među kojima su i okrugli stol ‘Film je muškog, a filmska industrija ženskog roda?’ te panel ‘Autorska prava – ženska prava’.

Kako bi se podsjetilo na važnu ulogu žena u povijesti kinematografije održat će se i filmske projekcije, a onom filma ‘Deveti krug’ (1960) prisjetit će se scenaristice Zore Dirnbach, prve žene koja je dobila Pulsku Zlatnu arenu.

Organizatori najavljuju da će nakon projekcije kratkometražnog dokumentarnog filma ‘Women Pioneers in European Cinema’ uslijediti izlaganje i razgovor s francuskom novinarkom Véronique Le Bris na temu (ne)vidljivosti žena u povijesti filma.

Ususret konferenciji na službenoj web stranici objavljene su i statističke zanimljivosti o udjelu žena u programima i nagradama na svjetskim filmskim festivalima, pa se može saznati, primjerice, da su od 1946. samo pet posto filmova koji su uvršteni u konkurenciju Međunarodnog filmskog festivala u Canessu režirale žene, a statistika Pulskog filmskog festivala još je nepovoljnija – od 1954. samo 2,7 posto redateljica sudjelovalo je u natjecateljskom programu.

Među dobitnicima Grand Prixa Festivala u Cannesu, žena je samo četiri posto – dobile su ga Marta Meszaros za ‘Diary for My Children’ (1984), Naomi Kawase za ‘Morning Forest’ (2007) i Alice Rohrwacher za ‘The Wonders’ (2014.).

Zlatnu palmu u povijesti Cannesa osvojila je samo jedna žena, Jane Campion za ‘Piano’ (1993), dok je jedina Zlatna Arena za režiju pulskog festivala koja je pripala ženi uručena Hani Jušić za ‘Ne gledaj mi u pijat’ 2017. Grand Prix Pulskog filmskog festivala, Zlatnu Arenu za najbolji film nikad nije osvojila žena.

Od predstavnica hrvatske kinematografije na konferenciji će sudjelovati, među ostalima, redateljice, glumice i producentice Vlatka Vorkapić, Snježana Tribuson, Lana Barić, Ksenija Marinković, Ankica Jurić Tilić, Tamara Babun.
Naš komentar:

Za svaku pohvalu je bunt žena iz filmske industrije pokrenut u Americi i protivpatrijarhata koji već stoljećima hara u čitavom svijetu. Osim malobrojnih udruga za ženska prava u svijetu pa i kod nas, nema značajnijeg glasa žena iz politike i društvakoje itekako mogu doprinijeti da se promjeni svijest o neprikosnovenoj vladavini muškaraca.
U državnim institucijama cijeloga svijeta na vlasti su uglavnom političari i visokadruštvena krema koji pripadaju određenoj vjerskoj oligarhiji, a kod svih temeljnjihovog vjerskog djelovanja i ta njihova pripadnost odbacuje svaku ravnopravnost muškarca i žene.
Stoljećima vjerska ograničenost svjesno i namjerno žene stavlja u drugi plannamećući joj jedino reproduktivnu ulogu kao i ulogu da služi muškarcima u krevetu i kuhinji.
Praktički je to postala oficijelna mantra današnje uloge žene u društvu. Nasilja nad ženama koristi se na svim razinama većine društava u svijetu. Žena mora bitisluškinja, pokorna, podatna i uvijek spremna ispunjavanjati želje muškarca.

Kakav je položaj žena u društvima svijeta najbolje pokazuje filmska industrija ukojoj su žene većinom objekt bilo koje filmske priče.
I naši “uvaženi visoki” crkveni dostojanstvenici pa sve do župnika uvijekupozoravaju da žena treba trpjeti i sačuvati brak unatoč nasilju njenog partnera –bolje reći “gazde”. Što reći kad iz najvišeg vrha crkve dođe izjava: “žene su drugotna bića”.
To je poražavajuća diskriminacija žena. Poražavajuće je i to što se prešućuje da sve to potječe od vjerskih institucija. Poražavajuće je i to što su upravo žene najbrojnije sljedbenice crkvi. Poražavajuće je i to što su vjernice i vjernici prihvatili crkvenudoktrinu kao božansko učenje i božansku volju jer “to je Bog tako odredio.”

Na žalost neke od žena na visokim položajima u državama svijeta javno se i saponosom deklariraju kao velike vjernice, dok istovremeno žene u njihovimdruštvima trpe nezamisliva poniženja i nasilja. Zar to nije sramotno od tih žena ali i muškaraca koji su česti gosti u prvim redovima do oltara!? Zar nije sramotno dažene nemaju pristupa u crkvenim hijerarhijama – osim službe i služenja!? Zar nije sramotno da žena za isti položaj radnog mjesta ima nižu plaću!? Zar nije sramotno da žene jednostavno nemaju pristup do nekih funkcija i uvijek su iza ili do muškaraca!? To malo izuzetaka ne može biti nikakva isprika moćnoj muškoj oligarhiji!


Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

%d blogeri kao ovaj: